getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = BE_NL Test : 'BE_NL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close

Slow living met een drukke levensstijl?

Slow living met een drukke levensstijl?
  • favoriet

Langzaam leven is geweldig, maar het is niet voor iedereen weggelegd. Of u nu last heeft van stress op het werk, een hectisch huishouden hebt of moeite hebt om elke vijf minuten voor uzelf te bewaren. Bekijk deze tips van Vichy hoe u werk en privé kan combineren, zodat elke minuut optimaal benut wordt, zonder het gevoel te krijgen dat het u allemaal te veel wordt.

Het gebeurt te vaak dat terugkerende problemen niet gevonden worden en er geen efficiënte oplossingen worden bedacht om de stress tegen te gaan. Dit kan zijn tol eisen op onze gezondheid, huid en ook op ons humeur. werk, kinderen, familie, geld, allemaal zorgen die, dagelijks of niet, in allerlei soorten en maten voorbijkomen. De verwachting dat er een oplossing is die werkt voor elke vrouw. Als u een stapje terug wilt nemen in uw drukke leven, is het de eerste stap dat u moet bedenken wat uw drive in het leven is. Als u, net als zovelen, u af en toe schuldig of gestrest voelt over uw werk, uw familie, uw vrienden of misschien uw levensstijl in het algemeen, kijk dan eens naar onze vijf geboden voor een gezonde levensstijl en raak geïnspireerd door onze tips. U komt uiteindelijk toch op de eerste plaats.

Vijf tips voor een gezonde levensstijl

1 – Gij zult uw biologische klok respecteren

Ontdekken of u een nachtbraker bent of een ochtendmens is essentieel om er voor te zorgen dat u lichaam het juiste ritme heeft. We hebben allemaal ons eigen, unieke ritme. Dus naast een goede nachtrust (meer dan 35% van de mensen slaapt minder dan 7 uur per dag), probeert u de tijd te vinden waarop u kan genieten van andere activiteiten. Bent u een fanatieke fitnesser? Probeer dan eens ‘s ochtends vroeg te fitnessen in plaats van ‘s avonds na het werk. Als u ‘s ochtends altijd haast hebt, probeer dan ‘s avonds te sporten, zodat u de rest van de avond vrij hebt en een goede nachtrust hebt.

2 – Gij zult het hele jaar door aandacht besteden aan uw huidtype

Er zijn maar weinig vrouwen die zowel in de zomer als in de winter hetzelfde huidtype hebben. Daarom is het belangrijk om tegemoet te komen aan de veranderende behoeftes van uw lichaam. Een huid die schilfert en vlekt, kan in de winter vettig worden en in de zomer gevoelig zijn voor acné. Vergeet dus niet om veranderingen in de gaten te houden, zodat u uw huidverzorging kunt aanpassen als dat nodig is. Let vooral goed op blootstelling aan de zon. Volgens het New York Medisch Centrum, wordt 80% van de huidveroudering veroorzaakt door externe factoren, zoals UV-stralen. Aan het eind van de dag, staat een gezonde, glanzende huid synoniem voor een effectieve verzorging tegen stress. Precies wat wij nodig hebben.

3 – Gij zult goed eten om goed te leven

Hoe wij met eten omgaan is een belangrijke factor in hoe ons lichaam met stress omgaat. Leren om naar uw lichaamssignalen te luisteren als het op honger aankomt is cruciaal als het neerkomt op het behouden van een goede dosis energie. Voorkom suikerige snacks in de middag door genoeg water te drinken, waardoor u enigszins tegemoet komt aan het hongergevoel.  Probeer ook om minstens één keer per dag een maaltijd te nuttigen die rijk is aan fruit en groenten die veel anti-verouderingspolyfenolen bevatten.Een ontbijt met een blauwe bessensmoothie, een knapperige salade voor de lunch, of gestoomde groenten bij het avondeten. Uiteindelijk is het aan u. Weet gewoon dat voor een huid die straalt van energie, het belangrijk is om voldoende fruit en groenten te eten.

4 – Gij zult uw lichaam voldoende nachtrust geven

Sommigen hebben maar zeven uurtjes slaap nodig, anderen negen. Hoe dan ook, naar bed gaan (en opstaan) op de juiste tijd van uw biologische klok (zie gebod nr. 1) is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen voor uw lichaam. Meer dan 54%  van de mensen ervaren minstens één keer per week gevoelens van slapeloosheid. Dus om te voorkomen dat u de hele dag wordt achtervolgd door een vermoeid gevoel, probeer dan dit: ga een week lang, elke nacht een kwartier eerder naar bed dan gewoonlijk. Probeer dit uit te bouwen tot u het juiste slaapgedrag hebt opgebouwd. Doe dit ook in het weekend. Geloof ons, u zult zo energiek zijn, dat snoozen niet meer nodig is.

5 – Gij zult een sport kiezen die bij uw levensstijl past

Voor uw lichaam is het belangrijk om een sport te vinden die u helpt om te ontstressen na een lange, drukke dag. Als u liever rustige beweging doet, of op zoek bent naar ontspanning kies dan voor sporten zoals zwemmen of yoga. Deze sporten zijn niet alleen goed voor uw lichaam, maar ook voor uw geest. Als u er een energiekere levensstijl op nahoudt heeft, dan kunnen sporten zoals Crossfit ervoor zorgen dat u uw energiek en helder voelt. Dit geeft u een dosis endorfine, de beste natuurlijke high. Perfect om de dag mee te beginnen of te eindigen.

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek.

De oplossing van Vichy

  • Gladmakende crème met stralend effect - Vichy Idealia
  • Oogcrème - Vichy Idealia
  • Meest gelezen

    go to top