De 6 belangrijkste ontdekkingen over het microbioom om van roos af te komen

Ontdek het microbioom en de betreffende onderzoeken, om meer inzicht te krijgen in roos. Profiteer van aangepaste verzorging met de Dercos anti-roos shampoos.

Nr. 1 Elke cm² van onze huid wordt bevolkt door een miljoen bacteriën.

Oftewel 500 verschillende soorten bacteriën op een gezonde huid. Maar ga nu vooral niet twee keer per dag douchen om die bacteriën kwijt te raken, want dat heeft geen zin! Deze populatie die bestaat uit bacteriën, gisten, schimmels en virussen, ontwikkelt zich aan het huidoppervlak in een ecosysteem dat door wetenschappers het 'microbioom' genoemd wordt.

Nr. 2 Het microbioom is ‘evolutief’.

Iedereen beschikt over een eigen microbioom, een beetje vergelijkbaar met ons genetisch erfgoed. Het microbioom vertoont echter drie bijzonderheden waardoor het zeer interessant wordt voor onderzoek:

• Het ontwikkelt zich onder invloed van leeftijd, milieu, beroep, voeding, medicijngebruik, etc.
  • Het wordt beïnvloed door externe factoren, zoals vocht, temperatuur en pH-waarde.
  • Het varieert op de huid van een persoon, afhankelijk van de locatie: het microbioom van de okselhuid is anders dan dat van de dijen of van de hoofdhuid.

Nr. 3 Roos wordt niet veroorzaakt door één bacterie.

Niet één bacterie, maar juist de verstoorde balans van het gehele ecosysteem is de oorzaak van roos! Dat blijkt uit de laatste wetenschappelijke ontdekkingen over het microbioom: de balansverstoring van dit ecosysteem zorgt voor een overdaad of juist een tekort aan bepaalde soorten en veroorzaakt daarmee huidproblemen. Bij het microbioom van de hoofdhuid zorgt een balansverstoring voor het ontstaan van hoofdroos en jeuk.

Nr. 4 Alleen de door roos getroffen zones hebben een onevenwichtig microbioom

Door deze constatering deden wetenschappers weer nieuwe ontdekkingen: door zones zonder roos te analyseren, konden zij exact vaststellen waaruit de bacteriële samenstelling van een ‘gezond’ microbioom bestaat. Door vervolgens de parameters te bepalen van de zones van de hoofdhuid met roos, kan de bacteriële balans hersteld worden.

Nr. 5 Herstel van de balans van Herbalanceren van het microbioom is voortaan mogelijk!

Dat is de conclusie van de nieuwste ontdekkingen op het gebied van het microbioom van de hoofdhuid! Het is mogelijk om het microbioom van de hoofdhuid te beïnvloeden, zodat de balans van de samenstelling hersteld wordt en de huid geen last meer heeft van hoofdroos, jeuk of de proliferatie van Malassezia.

Nr. 6 Een verzorgende shampoo die roos langdurig verwijdert?

Dat is de grote anti-roos innovatie die de nieuwe shampoos bieden. De wetenschappelijk ontwikkelde antiroosshampoos met [Microbioom Technologie met Selenium DS] hebben aangetoond dat ze de balans van het microbioom herbalanceren.

• Zichtbare roos wordt vanaf het eerste gebruik verwijderd
• Gevoel van jeuk vermindert.
• Na 4 weken gebruik wordt het opnieuw verschijnen van roos voorkomen.

Meer weten over roos?

De oplossing van Vichy

• Nieuw

PSOlution Shampoo

DERCOS TECHNIQUE

PSOlution Shampoo

Shampoo

Een verzorgende shampoo, verrijkt met dermatologisch gekende werkstoffen, speciaal ontwikkeld voor de hoofdhuid met neiging tot psoriasis, voor gezond uitziend haar.