getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = BE_NL Test : 'BE_NL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close

Hydratatie: ook 's nachts voor het slapen niet vergeten!

Hydratatie: ook 's nachts voor het slapen niet vergeten!
  • favoriet

Last van een oncomfortabele trekkerige huid overdag? Benut de nachtelijke uren! Hydrateer uw huid 's avonds zodat het tot 's morgens vroeg diep in de huid kan inwerken. Luister naar de adviezen van onze experts om 's morgens wakker te worden met een mooie gladde en gehydrateerde huid.

De nacht, tijd voor herstel

Overdag moet de huid zich verdedigen tegen wind, regen, airconditioning, zon, etc. maar ‘s nachts hoeft dat niet meer. Terwijl we slapen kan de huid zich volledig richten op de celvernieuwing: « Deze intensieve activiteit, die een piek beleeft rond 1 uur 's nachts, maakt de huidbarrière beter doordringbaar. Vocht wordt ‘s nachts minder goed vastgehouden en kan makkelijker verdampen: dit  « ongemerkte vochtverlies » zal maximaal zijn tussen 23 uur en 4 uur 's morgens. 's Nachts heeft de huid dus het meeste behoefte aan hydratatie, omdat ze dorstig en kwetsbaar is » legt Florence Benech uit. Maar dat is goed, omdat het ook het moment is waarop de actieve werkstoffen van cosmetische producten het beste kunnen doordingen in de huid: uit tests blijkt dat ze optimaal worden opgenomen om 4 uur 's morgens.  De nacht is dus het ideale moment om een crème of hydraterend masker aan te brengen!

Welke verzorging voor de nacht?

Kies bij voorkeur voor formules op basis van hyaluronzuur. « Die "weven" een beschermende laag op het huidoppervlak om de barrièrefunctie te versterken, en vullen de opperhuid op, om uitdroging door ongemerkt vochtverlies te voorkomen » legt Florence uit. Ook goed zijn producten die daarnaast nog zorgen voor een direct fris gevoel. Wat is beter als voorbereiding: een masker of een crème? « Gebruik ze allebei! » benadrukt onze expert. Gebruik een masker één à twee avonden per week, om te zorgen voor een waar vochtconcentraat. De andere avonden van de week volstaat een dun laagje crème. »

Gebruiksaanwijzing masker

« Gebruik bij een masker drie keer zoveel als u normaal van een crème gebruikt, adviseert Annic Lefol-Malosse, directrice van het Instituut Vichy. Verdeel dit over de wangen, het voorhoofd en de kin, en gebruik een kwast om het te verdelen en te voorkomen dat het in het haar komt. Mijn tips? Smeer het ook langs de hals naar beneden toe uit, tot waar het decolleté begint, dat wordt vaak vergeten… En als er nog steeds wat crème op uw gezicht zit na 15 minuten inwerktijd? Dep dan het teveel met een tissue weg, en smeer het op uw handen. » Soms wil je maar een ding: vroeg naar bed! Laat dan het masker inwerken tijdens het tandenpoetsen, daarmee wint u tijd!

Goede gewoontes om de hydratatie 's avonds te stimuleren

1. Reinig uw gezicht om vuil dat zich overdag opgehoopt heeft te verwijderen, en de huid voor te bereiden op de verzorging die u gaat aanbrengen.
2. Plaats een luchtbevochtiger in de kamer om de droge lucht 's nachts te compenseren.
3. Geef uzelf een gezichtsbehandeling voor het slapen gaan: « Plaats de duimen op de slapen. Plaats de ringvinger tussen de wenkbrauwen, waar spanning zich ophoopt, en oefen hier een ontspannende druk uit. Dit ritueel ontspant de gelaatstrekken en bereidt voor op een goede slaap die onmisbaar is voor een ideale hydratatie!

De oplossing van Vichy

  • Nacht Spa
  • Meest gelezen

    Is er een verband tussen zuivel en acné?

    Expert talk

    Is er een verband tussen zuivel en acné?

    Kan het zijn dat de melk die jij bij het ontbijt drinkt je acné veroorzaakt? We onderzoeken het complexe verband tussen zuivelproducten en acné en de effecten die het kan hebben op de huid.

    Heb jij je wel eens afgevraagd of zuivel jouw acné veroorzaakt? Volgens wetenschappers zou dit weleens kunnen kloppen. Onderzoeken hebben aangetoond dat er een verband is tussen zuivel en acné. Maar voordat jij direct alle melk, kaas en andere zuivelproducten vermijdt, zou je het een en ander moeten weten van het effect op je huid en hoe je acné kunt voorkomen.

    Lees het artikel

    go to top