getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = BE_NL Test : 'BE_NL/'

OK

OKCancel

Thank you

Close

Mooi en gezonder haar met deze vier ingrediënten

Mooi en gezonder haar met deze vier ingrediënten
  • favoriet

Een gezond voedingspatroon is de eerste stap in de weg naar gezond haar. Lees verder om te ontdekken welke vier ingrediënten uit voeding zorgen voor sterk, glanzend en prachtig haar. Het geheim voor weelderig haar? Van binnenuit goed voor uw haar zorgen! En deze vier heerlijke ingrediënten, maken het des te makkelijker.

Hoeveelheid proteïne

Wist u dat Keratine – het hoofdbestanddeel van onze haren, huid en nagels – eigenlijk een proteïne is? Het is dan ook niet heel verrassend dat wanneer u uw haargroei wilt bevorderen u proteïne aan uw dieet dient toe te voegen. Proteïnerijk voedsel is rijk aan aminozuren die de keratine productie helpen toenemen,  dit verhoogt eiwitrijke voeding capillaire cel product. En dit helpt er weer voor zorgen dat je haar beter, sneller en sterker groeit. Waar zit proteïne in? Bijvoorbeeld in eieren (vooral in de eierdooier), vlees (bijv. rundvlees, kip en lam) en vis.

Hoeveelheid zink

Net zoals zwavel, doet zink wonderen voor uw haar wanneer het aankomt op het versterken van uw lokken. Het helpt keratine moleculen binden door hun proteïnen aan elkaar te linken. Waar zit zink in? Bijvoorbeeld knoflook, zeevruchten, amandelen, boontjes, maar ook in kruiden zoals tijm, basilicum, koriander en gember.

Hoeveelheid silicium

Silicium is essentieel voor een optimale samenstelling van keratine, wat  dikker haar bevordert. Als u voor volume gaat, zorg dan dat u genoeg van dit spoorelement binnen krijgt via uw voeding. Waar zit silicium in? Bijvoorbeeld bieten, spinazie, kweepeer, raap, peterselie en radijs.

Hoeveelheid vitamine B

Dit zijn magische vitamines voor uw haar! Vitamine B bevordert snelle haargroei door het vernieuwen van de haarzakjes. Daarnaast stimuleert vitamine B3 bloed circulatie bij de wortel van het haar. Waar zit vitamine B3 in? Bijvoorbeeld amandelen, paddenstoelen, asperge, avocado, cacao bonen, rammenas, peterselie en boerenkool. Vitamine B5 ondersteunt haargroei en vindt u bijvoorbeeld in: knolselderij, bloemkool, noten, knoflook en avocado.
Vitamine B8 reguleert de talg productie en vindt u bijvoorbeeld in bananen, boerenkool, amandelen, tomaten en volkoren granen.

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek.

De oplossing van Vichy

  • Ultra Kalmerende Shampoo voor droog haar | Vichy
  • Haartuitval - Haarverzorging producten - Vichy
  • Meest gelezen

    Mee-eters verwijderen: wat u wel en juist niet moet doen

    Expert talk

    Mee-eters verwijderen: wat u wel en juist niet moet doen

    Iedereen heeft ze wel eens: mee-eters (ook wel comedonen  of blackheads genoemd). Ze komen voor op de neus, hals, voorhoofd en kin. Op de wangen komen ze minder vaak voor, maar hoe komt dat? Dit heeft te maken met de zogenaamde T-zone. Zoals u misschien zelf wel eens gemerkt hebt, is de huid niet overal hetzelfde. Vaak is de huid op het voorhoofd de neus en kin wat vetter dan de huid op de wangen en de hals. Deze drie plekken vormen samen als het ware de letter T, vandaar de T-zone. Mee-eters ontstaan wanneer het talg in de talgklier zich ophoopt, oxideert de talg. Hierdoor verkleurt het talg en worden zwarte puntjes zichtbaar. Lees hier wat u kunt doen tegen deze zwarte puntjes en wat u vooral moet laten.

    Lees het artikel

    go to top